Hyppige Spørgsmål Novair Details

Får jeg et godt sæde gratis, hvis jeg har en lægeerklæring?

Tilbage til toppen

Nej, alle pladser skal bestilles og betales på Novair Details.

Hvad sker der hvis jeg annullerer min rejse? Får jeg mine penge tilbage?

Tilbage til toppen

Vi giver pengene retur på købte produkter, dog fratrukket eventuelle bank- og transaktionsomkostninger. Vi returnerer kun penge ved annullering af rejsen.

Hvem skal jeg kontakte ved spørgsmål eller support?

Tilbage til toppen

For support og at købe via telefon
E-mail: [email protected]
Tel: +46 8 673 86 10 (Tast 1)
Åbningstider
Mandag - Fredag 09.00-16.00
Lørdag - Søndag 10.00-15.00
(Vi snakker svensk og engelsk)

Hvis jeg ikke bestiller et sæde, er det så sikkert, at jeg kommer til at sidde sammen med dem, jeg rejser med?

Tilbage til toppen

Vi forsøger selvfølgelig at placere dem der har samme bookingnummer sammen, men der er ingen garanti. Har man ikke forudbestilt plads på flyet, får man oplyst sit sædenr. i lufthavnen.

Hvor lang tid før afrejse kan jeg bestille mine produkter på Novair Details?

Tilbage til toppen

 

Bestillinger kan foretages som følgende:

  • Køb af forkælelsespakke – 7 dage før afrejse.
  • Køb af siddeplads – 3 dage før afrejse.
  • Køb af plads i lounge – frem til udrejse.
  • Køb af ekstra bagagevægt og sportsudstyr – frem til ud- eller hjemrejse.

Hvis du netop har booket din rejse hos din rejsearrangør, og din bestilling ligger inden for denne tidsperiode, så tager det op til 24 timer, inden dit bookingnummer er overført til Novair Details. Overførslerne foregår om natten, så du kan logge ind på Novair Details ca. kl. 12.00 dagen efter du har gennemført din booking. Hvis du ønsker at bestille med det samme ved booking af rejse, kan Novair Details supporten hjælpe dig uanset rejsearrangør. Har du booket din rejse gennem Apollo, kan du også kontakte dit rejsebureau eller en sælger hos Apollo for at booke Novair Details.

Hvordan skal jeg skrive mit bookingnummer ved log ind til bestillingen på Novair Details?

Tilbage til toppen

Eksempel på bookingnummer:

Apollo
På din billet ser nummeret således ud: 071126-0132-00. Nummeret skal skrives uden bindestreg. F.eks. 071126013200.

TUI
På din billet ser nummeret således ud: 1W92718-00. Nummeret skal skrives uden bindestreg samt de 2 sidste cifre. F.eks. 1W92718.

Solia
På din billet ser nummeret således ud: 83412. Hele nummeret skal skrives når du logger ind.

Ticket Selection
På din billet ser nummeret således ud: 3328. Hele nummeret skal skrives når du logger ind.

Spies 
På din billet ser nummeret således ud: 12730019. Hele nummeret skal skrives når du logger ind.

Hvis ingen af ovenstående giver svar på dine spørgsmål, kontakt venligt support - Novair Details.

Jeg kan ikke komme ind på min booking, hvad er der galt?

Tilbage til toppen

Hvornår skal du rejse, og hvornår bookede du din rejse? Bookinger kan gøres frem til 4 dage før afrejse. Specialbagage og ekstra bagagevægt, kan bestilles frem til dage før afrejse. Dette gælder også hvis du nede fra din feriedestination bestiller ekstra bagagevægt til hjemrejsen. Hvis du netop har booket din rejse hos din rejsearrangør, og din booking ligger inden for denne tidsperiode, så tager det op til 24 timer, inden dit bookingnummer er overført til Novair Details. Overførslerne foregår om natten, så du kan logge ind på Novair Details ca. kl. 12.00 dagen efter du har gennemført din booking. 

Har du for nylig været logget ind på Novair Details?
Hvis du lige har været inde på din booking, kan det tage op til 30 minutter før du kan logge ind igen. Vent et øjeblik og forsøg så igen.

Har du skrevet bookingnummeret korrekt?
Se ovenfor hvordan bookingnumeret skal skrives ind for repspektive rejsebureau.

Jeg oplyste ikke kortnummer eller e-mailadresse ved bestilling, og jeg har heller ikke modtaget en kvittering på bestillingen. Er bestillingen gennemført?

Tilbage til toppen

Normalt vil købet ikke være gennemført. Ring venligst til Novair Kundeservice.

Kan jeg betale på andre måder end med kort?

Tilbage til toppen

Du kan betale med VISA eller Mastercard i forbindelse med bestilling.
Du kan også betale med faktura. 

Hvordan fungerer fakturabetaling?

Tilbage til toppen

 I samarbejde med Collector Credit AB tilbyder vi faktura og delbetaling. Alle dine køb foretaget i samme måned samles på én faktura, som sendes med posten til din folkeregisteradresse den efterfølgende måned. Du kan derefter vælge at betale hele beløbet på én gang eller at dele betalingen op i mindre dele. Der tillægges et administrationsgebyr på 29 kr.
Du kan kun bestille til din folkeregisteradresse, når du vælger faktura eller delbetaling, og du skal være mindst 18 år gammel, når du bestiller. Når du har fået fakturaen, kan du vælge at delbetale i max 12 måneder ved at indbetale det laveste beløb som er påført fakturaen. Ved delbetaling skal du påregne en rente på 19,2 % pr. år. Der foretages en kreditvurdering af dig, før du bevilges betaling på faktura eller afbetaling. Ved forsinket eller udebleven betaling vil et gebyr og morarente blive debiteret.

Kan jeg ændre mit sæde efter jeg har bestilt og betalt?

Tilbage til toppen

Efter gennemført bestilling og betaling af sæde kan du ikke ændre siddeplads via Novair Details hjemmeside. Kontakt venligst Novair Details kundeservice for ombooking, administrationstillæg bliver pålagt.

Kan man læne stolen tilbage på alle sæder?

Tilbage til toppen

På rækker foran en nødudgang kan man ikke ligge stolen ned. Rækken foran en væg har begrænsede muligheder for at ligge stolen ned.

Kan vi booke en babyvugge?

Tilbage til toppen

Ja på de fleste af af vores fly kan babyvugge bookes. Disse pladser kan bookes på Novair Details, for at man skal garantere at holde pladser, hvor babyvuggen er placeret. Babyvugge findes på følgende pladser: 1AB og 2EF. Barnet må maks. veje 10 kg og må ikke være over 70 cm lang.

Hvad er gældende for tvillinger/spædbørn under 2 år?

Tilbage til toppen

Spædbørn skal sidde på skødet af en voksen under hele flyveturen. Flere spædbørn må ikke sidde på samme sæderække. Egen barnestol eller babysæde kan medbringes og den skal placeres i eget sæde. Den maximale størrelse på et babysæde er: længde 65cm, højde 45cm. Det er ikke tilladt for en voksen passager at have en babystol på skødet. Venligst kontakt din rejsearrangør hvis du vil booke et ekstra sæde til dit spædbarn.